5 Ağustos 2013 Pazartesi

Step Motorlar

1. STEP MOTORLAR
Step motorlar (adım motorları), girislerine uygulanan
darbe dizilerine karsılık (bu, dijital, sayısal giris olarak
da ifade edilebilir…), analog dönme hareketi yapabilen
elektromagnetik elemanlardır. Bu özellikleri nedeniyle
“dijital makina” olarak da tanınan adım motorları,
dijital sistemlerde kullanılırken büyük kolaylıklar
saglarlar.
Adım motorları, adından da anlasılacagı gibi belirli
adımlarla hareket ederek rotorun açısal konumunu
degistirirler. Bu adımlar, motor sargılarına uygun
sinyaller gönderilerek kontrol edilir. Herhangi bir
uyartımda, rotorun yapacagı hareketin ne kadar olacagı, motorun adım açısına baglıdır. Adım açısı,
motorun yapısına baglı olarak 90, 45, 18, 7,5, 1,8… derece veya çok daha degisik açılarda olabilir.
Motora uygulanacak sinyallerin frekansı degistirilerek motorun hızı da kontrol edilebilir. Adım
motorlarının dönüs yönü ise, uygulanan sinyallerin sırası degistirilerek, saat ibresi yönünde (CW)
veya saat ibresinin tersi yönünde (CCW) olabilir.

http://www.kontrolkalemi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder